Sałatka z burakiem, fetą i rukolą

sałatka z burakiem, fetą i rukolą

Nic nie jest tak ważne w ciągu dnia, jak lekkie śniadanie lub lekka kolacja. Zastanawiasz się, co możesz sobie szybko przyrządzić? Sałatka z burakiem, fetą i rukolą to nic prostszego. Jest nie tylko smaczna, ale i bardzo zdrowa. Burak zawiera wiele niezbędnych dla organizmu witamin, które mają pozytywny wpływ na Twoje zdrowie i wygląd. Wspiera funkcjonowanie układu krwionośnego, poprawia pamięć i wspomaga pracę naszego mózgu. Wystarczy dosłownie kilka składników, aby wykonać przepyszną sałatkę.  Jest to również świetny pomysł jako przystawka dla gości. Koniecznie sprawdź przepis na sałatkę z burakiem, fetą i rukolą.

Prosta i smaczna sałatka z burakiem, fetą i rukolą

Chcesz wprowadzić do swojej diety buraka, ale nie wiesz jak to zrobić? Dodaj go do pożywnej sałatki. Jeśli nie wierzysz, że może Ci posmakować, koniecznie spróbuj. Razem z fetą i rukolą zapewnia niezwykły smak. Taka sałatka z pewnością będzie hitem na Twojej imprezie.

Warto wspomnieć, że buraki mają wiele wartości odżywczych i ważne właściwości. Spożywanie buraków dobrze wpływa na pracę serca, a także obniżają ciśnienie krwi. Zadbaj o swój organizm i przygotuj zdrową sałatkę, która dostarczy do Twojego organizmu wiele niezbędnych witamin.

>> Zobacz też: Sałatka z kurczakiem i granatem

Przepis na sałatkę z burakiem, fetą i rukolą

Składniki:

  • 3 buraki,
  • ser typu feta albo kozi,
  • garść rukoli,
  • garść orzechów włoskich,
  • opcjonalnie: owoce z 1 granatu albo pestki słonecznika.
  • Na sos: 3 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki octu balsamicznego, 1 łyżeczka miodu, przyprawy: sól i pieprz.

Przygotowanie:

  1. Zacznij od ugotowania buraków. Najlepiej pokrój je na pół (wzdłuż), skrop je oliwą z oliwek i zawiń w folię aluminiową. Piecz około 45 minut w 180 stopniach, choć czas zależy tu od wielkości buraków. Po upieczeniu, obierz je i pokrój w plasterki.
  2. Wymieszaj składniki na sos.
  3. W naczyniu ułóż umytą i osuszoną rukolę, następnie kawałki buraków. Posyp serem feta rozdrobnionym w ręku (pokruszonym). 
  4. Dopraw całość przygotowanym sosem i podawaj z orzechami.
  5. Dla podkręcenia smaku, możesz też dodać pestki granatu. W drugiej wersji, udekoruj całość pestkami słonecznika.

Zamiast rukoli, możesz też użyć innych rodzajów sałaty. Świetnie się tu sprawdzą… młode liście buraka, a także roszponka.

Art. powstał we współpracy z Natu.Care

Z wykształcenia dziennikarka, na co dzień redaktorka i specjalistka od content marketingu. Dom to moje główne centrum dowodzenia. To tu pracuję, piszę, gotuję i tworzę obrazy z chrobotka reniferowego. Spełniam też kreatywne aranżacyjne pomysły. Wciąż szukam sposobów na to, jak efektywniej zaplanować przestrzeń i zorganizować życie domowe. Dom to też moja przytulna oaza bezpieczeństwa, w której lubię z kubkiem kawy obejrzeć dobry serial oraz karmić moich bliskich. Kiedy już wyjdę ze swoich czterech ścian, uwielbiam zwiedzać duże europejskie miasta. Najchętniej jedząc lokalne jedzenie, obserwując mieszkańców i zbierając inspiracje wnętrzarskie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top